Ce trebuie să știi despre un spațiu dedicat livrării la domiciliu

mai 1, 2021

1.Linii de gătit special gândite și dimensionate

Atunci când vorbim despre un spațiu de gătit special pentru serviciul de food-home delivery, în primul rând trebuie să tratăm diferențiat această ramură HORECA de un restaurant a la carte.

Dacă în restaurantul clasic liniile tehnologice de gătit se folosesc pentru toate preparatele (plite, cuptoare, fripteuze, linii de montare), comenziile fiind realizate una după cealaltă, în delivery avem comenzi concomitente care necesită timpi paraleli, cât mai scurți de realizare. Acest lucru face necesară nevoia de mai multe linii paralele atât de gătit, cât și de montat,ambalat.

De obicei, tipul de preparat determină liniile paralele, de exemplu: burger/pizza/salate/kebab/a la carte.

professional kitchen . stainless

2.Compartimentare, dotare, trasabilitate

Aceste linii atrag după sine nevoia de spațiu dedicat, compartimentare astfel încât să permită accesul facil la zonele cu materii prime, gătit, ambalat, spălat, urmând o linie tehnologică logică și rapidă. Compartimentarea inițială trebuie să fie astfel realizată încât cele 3-4 linii paralele să poată urma etapele de la preluarea comenzii până la livrare,să se nu blocheze între ele și să poată termina în același timp preparate diferite corespunzătoare UNEI SINGURE COMENZI.

Spațiile trebuie clar delimintate între: depozitare, linii de producție, zonă de ambalare, spălare. Spațiile  de depozitare mult mai mari,depozitul de ambalaje, dispeceratul, sunt speficifice DOAR serviciilor de delivery.

De aceea, un restaurant va avea probleme clare de spațiu dacă acesta nu a fost proiectat pentru delivery.

Cuptoare speciale, mese de inox realizate la comandă, frigidere monitorizate, cameră frigorifică, sunt doar câteva din dotarile pe care le vom găsi la delivery.

Dotarea și fluxul de producție trebuie să asigure trasabilitatea, atât de importantă pentru protecția consumatorului.

Professional kitchen in modern building

3.Logistica aprovizionării și  depozitării

Aprovizionarea zilnică pentru fiecare tip de materie primă (carne, lactate, fructe, legume, panificație, condimente, ambalaje/tacâmuri de unică folosință) este esențială pentru asigurarea necesarului pentru toate preparatele din meniurile delivery, mult mai diversificate decât un meniu a la carte. Alegerea furnizorilor care să asigure constanță în stocuri și calitate a materiilor prime, optimizarea stocurilor, asigurarea lor JUST-IN-TIME este esențială în delivery. Frigiderele separate pentru ouă/lactate/fructe/legume/carne, precum și camerele frigo sunt în delivery dimensionate la o scară mult mai mare decât la restaurantele clasice.

4.Sisteme de monitorizare automate a temperaturii

Păstrarea materiilor prime în condiții optime se poate realiza doar cu o monitorizare corectă, exactă și permanentă a temperaturii din spațiile de depozitare. Senzorii de temperatură care transmit informații în timp real a fluctuațiilor de temperatură, emițând alerte online în cazul depășirilor cotelor normale fac diferența în menținerea calității materiilor prime și a eliminării pierderilor în cazul unor eventualelor probleme tehnice.

Citește mai multe despre sistemul de monitorizare a temperaturii Tsense, pe www.T-sense.io

5.Diversitatea meniului

Tipurile de preparate food pentru home delivery deservesc, spre deosebire de restautante, o diversitate mult mai mare de categorii de produse. Dacă majoritatea restaurantelor au specific, serviciile complete de food delivery au toate categoriile prezente, tocmai pentru că cerința este diferită, de la meniurile corporate, la platourile combinate, la fast food, sau party pizza, paste, dar și preparate a la carte (peste,pui,vita,porc,etc).

Unrecognizable male chef in gloves preparing vegetable salad, seasoning lettuce leaves with olive oil in professional hotel or restaurant kitchen interior

6.Ambalaje,logistica livrării

Una din componentele esențiale ale unui serviciu de delivery este modul cum ambalează preparatele. Ambalajele se aleg astfel încât: să asigure igienă maximă, să păstreze preparatele calde cât mai mult timp, să fie dimensionate corespunzător pentru greutatea specifică a fiecarui tip de produs pentru a se deteriora cât mai puțin pe parcursul trasportului, să fie realizate din materiale de unică folosință, biodegradabile, să conțină informații cât mai clare despre produs (gramaj, produs fierbinte, etc.) Nu în ultimul rând ambalajele trebuie să fie cu un aspect plăcut și optimizate ca și cost, pentru a nu ridica prețul final al produsului.

Timpii de livrare sunt alt factor deciziv al succesului comenzilor la domiciliu. Factorii care determină timpul optim sunt: sistemul informațional de preluare al comenzilor, timpii de gătire, timpii de deplasare de la punctul de producție la beneficiar. Optimizarea traseelor se face atât după zone, cât după timpi. Astfel, o bună gestionare a parcului auto special dedicat și o bună coordonare preluare-preparare-livrare vor da succesul sau insuccesul comenzii finale!

7.Dimensionarea resursei umane

Specificul delivery necesită resurse umane specifice, clar diferite de cele ale unui restaurant: aprovizionare, bucătărie, dispecerat, șoferi, marketing și administrativ. Fluxul de comenzi, diferit și acesta pe anumite puncte ale zilei, necesită resurse umane suplimentare pe anumite intervale (meniul zilei, week-end) astfel încât serviciile să fie la același nivel calitativ și timpi, indiferent de gradul de încărcare. Pentru aceste intervale se planifică schimburi suprapuse pentru suplimentarea capacității, atât în etapa de preluare a comenzilor, cât și în bucătărie și numărul de șoferi livratori.

8.Gestionarea prelucării comenzilor, platforme de acces meniu, comunicare

Preluarea comenzilor se face atât telefonic, cât și online, în paralel, informațiile sunt prelucrate în platforme electronice special concepute pentru preluare/gestiune/descărcare/facturare/date de livrare, astfel încât în cel mai scurt timp posibil comanda să fie notată/verificată, detaliile speciale menționate, adresa, telefonul și modalitatea de plată, iar apoi estimarea timpului de livrare să fie cât mai reală. Serviciile delivery folosesc sisteme de gestiune speciale pentru dispecerat și gestiune, automatizate și personalizate specificului intern al companiei. Preluarea fără un astfel de sistem generează lipsă de informații, nereguli, comenzi eronate. Comenzile telefonice trebuie să dispună de mai multe linii de acces, iar prezența pe platformele proprii online, dar și cele dedicate serviciilor delivery este esențială.

Platformele este important să fie actualizate, și prezinte clar și relevant: preparatele, ingredientele, gramajele, alergenii, prețul, costul amabalajului și al livrării, promoțiile active, modalitățile de plată, intervalele orare de livrare.

Chef making beef burgers outdoor on open kitchen international food festival event. Street food ready to serve on a food stall.

9.Măsuri de dezinfecție și siguranță

În contexul epidemiologic actual, dar nu numai, măsurile de dezinfecție sunt esențiale.

Restricționarea accesului străin în spațiile de depozitare/gătit/ambalare; folosirea echipamentelor speciale – halat, bonetă, mănuși, mască; dezinfectarea permanentă a suprafețelor de contact; dezinfecție la intrarea în spațiu; spălarea atentă a tuturor alimentelor; verificarea permanentă a stării de sănătate a anagajaților, sunt câteva din măsurile interne de siguranță, care trebuiesc evidențiate separat într-un registru intern de monitorizare, dezinfecția zilnică cu ozon a parcului auto.

10.Modalități de plată și fidelizare

Nu în ultimul rând, este important ca serviciile de delivery să dea acces și la plata online, POS, card de bonuri de masă,  în același timp să țină cont de clienții fideli, să ceară în permanență opinia acestora, să ii considere adevărați parteneri, a căror încredere și fidelitate trebuie apreciată și recompensată.

Posted in Home delivery
Write a comment

Rezervare